Powered By Blogger

marți, 10 martie 2009

Turbine

Aceasta adresa fiind un blog si nu un site imi voi permite sa inchei in stilul unu blogger articolul despre turbine , acest lucru imi va permite sa inchei articolul nu doar cu o informatie voi lasa loc de discutii si de ce nu adaugiri. Aceasta tema a turbinelor este una foarte vasta iar eu am tratat-o de-a lungul a 4-5 articole cat se poate de scurt , asa ca voi concluziona prin a spune ca turbinele se folosesc in cele mai diverse domenii, arii si locuri acestea fiind :
  • turbine de tracţiune pentru aviaţie ( turboreactoare, turbopropulsoare, turboventilatoare şi turbine pentru antrenarea elicelor elicopterelor)
  • turbine de tracţiune navale
  • turbine de tracţiune terestre (pentru locomotive, autovehicule, motociclete, tancuri etc.)
  • turbine de supraalimentare a motoarelor cu ardere internă
  • turbine energetice (pentru termocentrale cu ciclu cu gaze simplu sau cu ciclu combinat abur-gaz)
Si de accea spuneam ca aria turbinelor este foarte larga , in domeniul naval se observa o usoara crestere al folosirii turbinelor folosinduse chiar si pentru generarea energiei electrice (turbo-generatoare) deoarece consumul turbinelor se apropie de cel al motoarelor Diesel daca se considera si consumul de ulei care este de cateva ori mai scump decat cel al combustibililor. Trebuie avut in vedere ca turbinele prefera un combustibil mai usor (daca ne referim la cele cu gaz). Turbinele cu abur sunt foarte folosite mai ales la navele nucleare deoarce din urma reactiunilor nucleare se obtine in primul rand energie termica care urmeaza a fi transformata in alte forme de energie (energie electrica, mecanica) , prin diferite transformari dar care au la baza energia termica obtinuta prin fisiunea nucleara, dar asta e o alta poveste.
Voi incheia articolul despre turbine dar nu si subiectul , puteti face comentarii iar daca credeti ca mai trebuie completat voi mai face adaugiri sau chai voi deschide noi articole, puteti posta si intrebari unde noi vom incerca sa raspundem

2 comentarii:

A. Demirel spunea...

salut. sunt si eu student anul 5 la academia navala din CT. si am un proiect despre o caldarina recuperatoare. ma poti ajuta cu ceva material in despre acest subiect? multumesc anticipat.
scrie-mi la mail@demi.ro

Laurentiu spunea...

Salut , da te pot ajuta , spune-mi ce te intereseaza si voi incerca sa te ajut.