Powered By Blogger

duminică, 6 iulie 2008

Precipitaţii lichide

Ploaia (slabă, moderată şi puternică, continuă sau intermitentă) este o precipitaţie formată din picături a căror
cădere este vizibilă clar. De regulă ploaia este produsă de norii nimbostratus (Ns), dar pot să cadă şi ploi slabe şi de scurtă durată şi din norii altostratus (As) sau stratocumulus (Sc). Este de lungă durată, putând avea scurte întreruperi, uniformă în cădere, cu începuturi şi sfârşituri treptate.

Aversa de ploaie este o precipitaţie care începe şi se sfârşeşte brusc, durează un timp scurt şi intensitatea ei are variaţii mari. Aversele durează rar 1-2 ore, iar uneori este foarte mare, iar în alte cazuri numai câteva picături. Aversele din timpul verii, de cele mai multe ori, sunt însoţite de descărcări electrice, grindină şi, de regulă, aversele sunt produse de norii cumulonimbus (Cb).

Burniţa este o precipitaţie lichidă formată din picături foarte mici, al căror diametru este mai mic de 0,5 mm. Picăturile ce cad abia se pot vedea şi par a fi vapori. Căzând în apă aceste picături nu formează cercuri, dar când cad pe o suprafaţă uscată (scândură asfalt etc.) o umezeşte încet şi uniform. Burniţa cade numai din norii stratus (St), denşi şi compacţi sau din ceaţă. Uneori se observă simultan ploaie, ce cade din norii nimbostratus (Ns) şi burniţă, care se produce din norii stratus (St) ce se află deasupra primilor.

2 comentarii:

Anonim spunea...

sal domnule, cum mai esti ziua dumneavoastra? a mea este foarte bine si mi pare rau ca nu v am spus pana acum

Anonim spunea...

eu am o ora cu o nebuna si am intrat pe link ul tau sa scriu ce aveam nevoie, totul e ok