Motorul cu ardere internă este o maşină termică care asigură transformarea energiei chimice potenţiale a unui combustibil în energie termică şi apoi în energie mecanică.
Energia chimică în energie termică - combustibilul care este supus procesului de ardere se va transforma rezultând gaze care vor avea anumiţi parametri termici în baza cărora urmează transformarea energiei termice în energie mecanică transmisă în pistoane.
Clasificarea motoarelor cu ardere internă
După modul de realizare a aprinderii:
-- cu aprindere prin scânteie;
-- cu aprindere prin compresie.
După natura ciclului funcţional:
-- motor în 2 timpi;
-- motor în 4 timpi.
După soluţia constructivă:
-- în linie;
-- în V;
-- în W;
-- în H;
-- în stea;
-- în X.
După turaţia de regim:
-- lente 90-170 RPM;
-- semirapide 300-750 RPM;
-- rapide >1000 RPM.
După modul de alimentare cu aer:
-- alimentare naturală;
-- alimentare forţată (artificială) – motoare supraalimentate, supraalimentare joasă 1 – 1,2 atm, supraalimentare medie 1,2 - 1,8 atm, supraalimentare înaltă >2 bari.
După destinaţia acestora:
-- motoare pentru transport terestru;
-- motoare pentru transport aerian;
-- motoare navale: auxiliare, principale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu