Principiul de funcţionare :
Aburul, cu presiune şi temperatură ridicată este destins în paletele statorului, numite şi ajutaje, până la o presiune mai mică. Energia aburului, caracterizată prin entalpie este transformată în energie cinetică. Aburului cu viteză mare i se schimbă direcţia de curgere cu ajutorul unor palete, rezultând o forţă care acţionează asupra paletelor, forţă care creează un moment asupra rotorului. Acesta se roteşte cu o anumită viteză unghiulară, livrând la cuplă putere sub formă de lucru mecanic în unitatea de timp.In dommeniul naval:
Deşi dezvoltarea iniţială a propulsiei cu abur a fost bazată pe folosirea maşinii alternative cu abur, avantajele turbinei cu abur au devenit evidente şi au determinat alegerea ei ca sistem de propulsie. Mărimea turbinelor nu este limitată aşa că pot fi livrate la orice putere cerută de serviciul marin. Presiunile şi temperaturile mari ale aburului pot fi adaptate în condiţii de siguranţă şi sunt limitate numai de posibilităţile boilerului. Mişcarea de rotaţie este mai simplă decât mişcarea alternativă şi forţele neechilibrate care produc vibraţii pot fi eliminate. În plus, o turbină poate folosi eficient presiunea scăzută a aburului fiind caracterizată de greutate mică, spaţiu mic ocupat şi costuri relativ mici de întreţinere. O turbină cu abur navală funcţionează după aceleaşi principii fundamentale ca cele de pe uscat din centralele electrice sau din alte aplicaţii industriale, dar diferă în multe aspecte importante. Turbinele sunt folosite pentru a propulsa multe tipuri de nave satisfăcând o gamă largă de cerinţe privind puterea, rentabilitatea, greutatea şi amenajarea compartimentului de maşini.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu